Vyhľadávanie

Prihlásiť sa

Heslo som zabudol

Som tu prvýkrát a chcem sa registrovať

Potrebujete poradiť? +421 908 451 631

Reklamačný poriadok

Postup reklamácie

  • Kontaktujte nás emailom alebo telefonicky.
  • Zašlite emailom popis vady a ak je to možné priložte fotografiu. Pre identifikáciu nákupu: číslo objednávky alebo predajného dokladu, prípadne adresu na ktorú bola objednávka realizovaná.
  • Tovar ku nám ihneď neposielajte. Počkajte na náš kontakt a ďalšie inštrukcie.

Výňatok z obchodných podmienok

5. Práva a povinnosti z chybného plnenia

Akosť pri prevzatí

Ak má prevzatý tovar nedostatky (napr. nemá dojednané alebo oprávnene očakávané vlastnosti, nehodí sa ku obvyklému alebo dojednanému účelu, nieje kompletné, neodpovedá jeho množstve, miera, hmotnosť, alebo akosť neodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo predzmluvným parametrom), jedná sa o vady tovaru, za ktoré predávajúci odpovedá. 

Ak nastane situácia, kedy kupujúci dostane iný tovar, ako bolo uvedené v objednávke (nechcená zámena pri expedícii), je povinný kontaktovať predajcu. Neposielajte ho ihneď späť. Tento tovar si Vás na naše náklady vyzdvihneme a vymeníme za správny. 

Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť najskôr do dvoch rokov od prevzatí tovaru podľa svojej požiadavky nárok na bezplatné odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z ceny; ak to nie je povahe vady neúmerné (najmä ak nie je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu), je možné uplatniť požiadavku na dodanie novej veci bez vád alebo novej súčasti bez vád, ak sa týka vada iba tejto súčasti. 

Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.  

V priebehu šiesti mesiacov od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada tovaru bola už pri prevzatí tovaru. 

Predávajúci nie je povinný nárokom kupujúceho vyhovieť, ak preukáže, že kupujúci pred prevzatím o vade tovaru vedel alebo ju sám spôsobil.

U predávaného, použitého tovaru, predávajúci neodpovedá za vady odpovedajúci miere doterajšieho používania alebo opotrebenia. U vecí predávaných za nižšiu cenu, predávajúci neodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá. Namiesto práva na výmenu má kupujúci v tomto prípade právo na primeranú zľavu. 

Zákonné práva z vád

Predávajúci odpovedá za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v 24 mesačnej záručnej dobe alebo v dobe použiteľnosti uvedenej v reklame, na obalu tovaru alebo v pripojenom návode. 

V tejto lehote môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať u vady, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, ak ide o vadu odstrániteľnú či neodstrániteľnú) podľa poradia:

  • bezplatné odstránenie vady pomocou opravy
  • odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny
  • vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.

Dôležité je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzavrení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala. 

U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, ak ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny. 

Ak sa objavila odstrániteľná vada po oprave opakovane (tretia reklamácia pre rovnakú vadu alebo štvrtá pre odlišné vady) alebo má tovar väčší počet vád (najmä tri vady súčasne), môže kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo môže odstúpiť od zmluvy. 

Predávajúci neodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržaní návodu na použitie. 

6. Vybavenie reklamácie

Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo osoby určenej ku oprave bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. Ak tak urobí písomne alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, popis závady. 

Formulár na stiahnutie tu.

Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo si zvolil pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len ak žiada kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. 

Ak si nevyberie kupujúci svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy. 

Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota pre vybavenie reklamácie beží od predaní/doručení tovaru predávajúcemu alebo do miesta určeného ku oprave. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo ku jeho poškodeniu, mal by byť čistý a kompletný. 

Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, že je k rozhodnutiu potrebné odborné posúdenie. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia kupujúcemu v tejto lehote oznámi. Reklamáciu, včetne odstránenia vady, predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa s kupujúcim písomne nedohodnú na dlhšej lehote. 

Ak odmietne predávajúci odstrániť vadu veci, môže kupujú požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy. 

Záručná lehota sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vyriadenia alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, uplatní sa zodpovednosť predávajúceho ako by išlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti. 

Ak nie je možné sledovať stav vybavenia reklamácie on-line, zaväzuje sa predávajúci o vybavení reklamácie kupujúceho informovať podľa jeho požiadavky emailovou správou alebo prostredníctvom SMS správy. 

U oprávnenej reklamácie náleží kupujúcemu náhrada účelne vynaložených nákladov.